Jó, třešně zrály…

14. června 2011 v 10:39 |  || denní menu
Nastal čas sladkých a šťavnatých třešní. Třešně jsou bohaté na vitamíny a minerály, pozitivně ovlivňují celý náš organismus, posilují imunitu. Mají vysoký obsah vitamínů C, B, E, karotenu a minerálů, zejména železa, vápníku, draslíku, zinku a hořčíku. Podporují krvetvorbu a přispívají i ke zdravé pokožce - obsahují přírodní látky, které zmírňují ochabnutí pleti a zneškodňují volné radikály. Draslík obsažený v třešních podporuje vylučování vody z těla. Třešně rovněž vzhledem obsahu jódu pomohou i nemocným se štítnou žlázou a díky vápníku zase prospějí našim kostem a zubům. Třešně jsou také zásobárnou kyseliny listové, která kladně ovlivňuje naši psychiku. Třešně obsahují antokyany, které chrání cévy a srdce před poškozením a rakovinným bujením. Dále mohou pomoci při léčbě cukrovky. Konzumace třešní reguluje trávení a zbaví tělo toxických látek, takže v období, kdy je třešní dostatek je dobré si dopřát třešňovou kúru. Do jídelníčku na pár dní zařadíme denně kolem 350 g třešní. Případně je můžeme kombinovat s jiným ovocem.

Čerstvé třešně jsou výbornou náplní do moučníků, koláčů, bublaniny, muffinů, závinů i palačinek. Třešně jsou také oku lahodící ozdobou zmrzlinových pohárů, míchaných koktejlů i chlazených limonád. Velmi chutná je čerstvá třešňová šťáva. Třešně konzervujeme jako kompoty, džemy, sirupy, nakládáme je do alkoholu, kandujeme nebo sušíme.


 


Komentáře

1 Janinka Janinka | Web | 14. června 2011 v 13:21 | Reagovat

Třešně miluju, už se těším, až v pátek prošmějdím ovocný a zeleninový trh :D.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama